امروزه، شركتهاي بسيار پیامک انبوهكمي همچون پنل پیامک گذشته، خرید پنل پیامکروش بازاريابي انبوه را بكار مي برند؛ يعني فروش به روشي يكسان ، پیامک انبوه به هر مشتري كه خريدار است. ديگر بيشتر بازاريابان متوجه شده اند كه ارتباط با هر مشتري برايشان سودمند پیامک انبوه نيست و در عوض بايد سعي كنند خرید پنل پیامکتعدادي كمتري از مشتريان كه سود بيشتري دارند را هدف قرار دهند. در اين روش كه به مديريت ارت باط گزينشي معروف شده، شركت با بكارگيري تحليل سودمندي پیامک انبوه مشتري، آنهايي كه فقط براي شركت ضرر خرید پنل پیامک دارند را حذف كرده و با هدف گيري مشتريان سودمند، تمام توان خود را خرید پنل پیامک صرف جلب رضايت بيشتر آنها مي كند . وقتي مشتريان مناسب پیامک انبوه مشخص شدند، شركت با ارائه پيشنهادهاي جذاب و ويژه آنها را جذب كرده و وفاداري آنها را بدست م يآورد. اما با مشتريان غير سودمند چكار خرید پنل پیامک بايد كرد؟ اگر شركت نتواند آنها را به مشتريان سودمند تبديل كند، احتمالاً آنها را كنار خواهد گذاشت؛ اين جور مشتريان يا رفتار بسيار غير منطقي دارند و يا اينكه هزينه خدمات دهي به آنها از درآمد حاصله بيشتر است. مثلاً بانكها امروزه خرید پنل پیامک سودآوري مشتري را بر اساس عوامل مختلفي پیامک انبوه چون ميانگين مانده حساب، عملكرد حساب، استفاده از خدمات، مراجعه به شعبه و متغيرهاي ديگر ارزيابي مي كنند. در بيشتر بانكها مشتريان خرید پنل پیامک سودآوري ك ه مانده پیامک انبوه حساب بالايي دارند، به شدت مورد توجه قرار مي گيرند(نازشان خريدار دارد)، اما با مشتريان بي ثمري كه مانده حساب كمي دارند، روش متفاوتي را در پيش پیامک انبوهگرفته است؛ اين بانك ( ING DIRECT ) برخورد خوبي صورت نمي گيرد. با اين وجود اينج دايركت مشترياني كه توقع دريافت خدمات پر هزينه را نداشته و زياد خرید پنل پیامکخواهان توجه نيستند را حفظ كرده و ارتباط خود با آنهايي كه حفظ پیامک انبوهكردنشان هزينه زيادي در بر دارد را قطع مي كند.
مشاهده پست مشابه : ابزارها و سطوح رضايتمندي مشتري